tisdag 2 oktober 2012

stockholm i mitt hjärta.

Har haft ännu en jättebra helg här i Sthlm. Långlunch med farmor på Nhu's Thai vid Hornstull i fredags och på kvällen lyckades Jenny övertala mig att trotsa matkoman, lämna soffan och quizkampen och ta mig ut på stan. Mötte upp henne och hennes kompis Cecilia på Barcelona tapas bar, sen åkte vi vidare till Mariatorget. Körde en favorit i repris och gick till Rival dit även Agnes och hennes syster kom sen. Och efter detta blev det en sväng till Ljunggrens också. I lördags var det dags för turkisk konsert och fest! Gissa om jag var taggad :) Drack ett par drinkar och lyssnade på turkmusik (såklart) innan vi begav oss ut i regnet och mot Olles bar. Lite kul grej det där med turkiskt event på Olles bar. Riktigt nice i alla fall. Tre-rätters, uppträdande av Engin Nursani och Ankarali Namik, halay och massa annan dans. Älskar när turkar dansar haha, sköna moves! Och jag är så jäkla glad över att Stockholms internationella scen verkar passa mig så bra. Först re:orient-klubben och nu detta. Snart halloweenfest på Junibacken med Harem nights och i början av december är det orientalisk kryssning med samma arrangör. För bra för att vara sant, så känns det.

2 kommentarer:

  1. Du har hittat hem :) Måste komma och hälsa på dig inom kort också. Se hur du har det å så :)

    SvaraRadera
  2. Ja Stockholm låter för bra för att vara sant med alla dessa trevliga orientaliska saker. Hade varit så najs och hänga med på kryssning och alla haremnights! :)

    SvaraRadera