tisdag 22 januari 2013

16 - 20 december. London.

Spenderar fyra dagar här med bästa Maria som jag inte har sett sen jag flyttade till Sthlm. Så det sitter riktigt fint med lite kvalitetstid tillsammans. Pratar tills jag nästan tappar rösten. Och så springer vi runt i staden och bara myser hela tiden. Shoppar väskor och klänningar. Går på 'musikalernas musikal' - Phantom of the Opera. Äter långa middagar med vin och djupa samtal. Godast är det på en belgisk moules frites-restaurang i Covent Garden. Musslor alltså, så gott. Tar en sväng förbi British museum där vi bland annat kollar på mumier. Värmer oss när det behövs på Starbucks. Köper små tavlor på Camden market. Går och kikar på kända byggnader som Buckingham Palace, Big Ben, Parlamentet, Westminister Abbey och London Eye. Julmyser så gott det går i ösregn på julmarknad i Hyde Park. Promenerar i olika stadsdelar och en hel del på Oxford street såklart. En dag vill jag åka ut till Brick Lane för att vintage-shoppa, men väl där hittar vi inga sådana butiker. Nästan en månad senare inser jag att vi aldrig åkte till Brick Lane, utan till Brixton. Haha åh. Sen håller vi på att missa flyget hem också men det är en annan historia.

2 kommentarer:

  1. Ååååh så mys. Nästa gång är det en vårresa till ett land som är så billigt att vi kan gå på spa varenda dag och dricka vin i vårsolen tills vi storknar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det låter som en fin plan tycker jag! Sol, SPA och vin! Och så lägger jag till: massa god mat;-)

      Radera