tisdag 18 september 2012

en lördag med många plus i kanten.

Hade verkligen en perfekt lördag. Jag älskar Stockholm och är så himla glad över att jag bestämde mig för att flytta hit. Hur som helst så började vi dagen med långfrukost och vagabond-läsning varvat med funderingar kring vart vinterns resa ska gå. Safari i Tanzania kombinerat med strand på Zanzibar? Eller äventyr i Sydafrika? Och där bockade vi av helgens i-landsproblem. Sen köpte vi daimstrutar och begav vi oss ut på promenad runt Långholmen. Det är så lyxigt att bo här. Några steg åt ena hållet så är man mitt bland alla människor på Söder och några steg åt andra hållet så är man "mitt i naturen". Känns som att det är extremt svårt att hitta en fin och relativt billig lägenhet (utan att köpa) med ett sånt här bra läge i centrala Stockholm.

Och min roomie trivs uppenbarligen i det gröna.

Nämen, kolla in pandan:)





Var ute så pass länge att det redan var middagsdags när vi kom hem, så Jenny fixade pommes, schnitzel, bearnaisesås och avokadosallad. Mums. Sen blev det lite vin och massa musik, och så tvingade jag Yenamis att dansa runt som en viss person - det är nämligen roligaste dansmovesen ever haha. Men nu till helgens bästa, eller det bästa på länge faktiskt. Vi mötte upp Frida och drog på orientalisk nattklubb! Stod på dansgolvet med konstanta rysningar. Helt fantastisk musik precis hela kvällen och grym stämning. Lycka.

När det stängde gick jag väldigt motvilligt därifrån för att ta en drink på ett annat ställe ;)

1 kommentar:

  1. Detta är verkligen lycka, en orientalisk nattklubb!!! Med dessutom magdansösshow. Jenny var verkligen i farten där bland träden haha. Najs:)

    SvaraRadera